Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.

Roadtrip in Norway

Jag har fått lite frågor om Norge-resan, "hur vi bokade resan, vart vi var, priser osv."
Så jag tänkte berätta lite om det. :)

Det började med att Victor och jag var sugna på att roadtrip'a och vi började klura på vart vi skulle åka.
Vi kom ganska snabbt in på Norge då vi letade efter ställen med häftig natur.
Sen så packade vi helt enkelt bilen full med tält, bjöd med ett par fina vänner och åkte.

Innan vi åkte iväg så hade vi prickat ut några ställen på kartan som vi gärna ville åka till (bland annat Trolltunga), men resten lät vi va oplanerad.
Just det var en av dom fina grejerna med den här resan tycker jag, att den fick vara oplanerad. Det gjorde att man kände sig fri att följa impulser på vart man ville åka, hur länge man ville stanna på ett ställe osv. Vi hade inte bokat platser på campingar eller liknande utan vi ställde upp våra tält där vi var när det var dax att sova helt enkelt.
Vi åkte genom Oslo och rörde oss ganska mycket i södra delarna av Norge runt nationalparken Hardangervidda. För alla som är sugna på att åka i Norge kan jag rekommendera väg 7, precis allt var vackert längs den!
Vad gäller priser så var det mest diesel till bilen och mat som kostade. Alltså inte så mycket. :)

Första kvällen fick vi för oss att svänga av den stora vägen in på en mindre grusväg och där hittade vi det mest perfekta stället att slå läger på.
Det låg i en dal precis vid vattnet och var så galet fint.
-The human spirit needs places where nature has not been rearranged by the hand of man.

Andra dagen kom vi upp på toppen av nationalparken Hardangervidda. Där var naturen dramatiskt och helt annorlunda mot vad vi sett tidigare.

En av dom oplanerade höjdpunkterna under resan var när vi stannande till vid vägen och hittade Vøringfossen,
ett riktigt mäktigt och fint vattenfall som man såg från vägen med som vi bestämde oss för att vandra till.

Men häftigast på resan måste jag nog säga var Trolltunga.
För att ta sig till trolltunga krävdes en vandring på 5,5 timmar ungefär. Den började med en 1 km lång klättring upp för en stentrappa, vi vandrade genom dalar, forsar och upp för berg. Miljön ändrades från böljande skog till fjäll, snö och vackra berg. När vi väl var framme vid Trolltunga så käkade vi lite matsäck som vi hade med oss, och så var det bara att påbörja samma långa väg tillbaka ner igen. Det är något av det mest fysiskt och psykiskt krävande jag gjort, men också en av dom vackraste platser jag besökt så det var helt klart värt det!
-The earth does not belong to man, man belongs to the earth.

sunny f*cking beach

Har precis kommit hem efter en galen och fantastisk vecka med min partner in crime i Bulgarien.
Hade tänkt fota massor under resan men det fick bli lite mobilbilder istället.

Nu ska väskan packas om och det ska planeras för en roadtrip till Norge :)

@linasteen

en sån där dag man minns

Victor har fyllt 25 och jag kände att jag ville göra något speciellt för att fira honom...
Igår morse fick han ta på sig en ögonbindel och vi åkte iväg till en höghöjdsbana tillsammans med Carro och Ricke.
Det ger en så mäktig att klättra högt bland trädtopparna att jag känner mig helt uppfylld. Något jag skulle vilja göra oftare!

När vi kom hem sa vi hejdå till Ricke och Carro, gick upp till lägenheten och duschade..
Sen föreslog jag att vi skulle gå ut i parken och fota lite på kvällen. När vi kom fram till parken var Carro, Ricke, Fille, Sibben och Alex där.
Victor blev galet överraskad och glad, och kvällen blev bara så sjukt fin!

Bråvalla 2015

Hann bara gå på Bråvalla sista dagen i år. Men det var en sjukt fin dag, soligt och KENT! <3